امروز:یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2018-05-06

افتتاح وب سایت ثبت جهانی منظر باستان شناسی ساسانی در فارس

به مناسبت روز ثبت جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس، وب سایت این محور به دو زبان انگلیسی و فارسی در استان فارس طراحی و راه‌اندازی شد.

روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، اعلام کرد: وب سایت منظر باستان شناسی ساسانی فارس به آدرس www.salfbase.com بوسیله مرکز طراحی وب سایت پانومن به دو زبان انگلیسی و فارسی در استان فارس طراحی و افتتاح شد.

بر اساس این گزارش این سایت اینترنتی با هدف معرفی آثار برجای مانده از دوره ساسانی در استان فارس و با محوریت مراکز فعالیت ساسانیان در شهر‌های فیروزآباد، بیشاپور (کازرون) و سروستان شروع به فعالیت کرده که پیش درآمدی بر ثبت جهانی این محور تاریخی درسال ۲۰۱۸ سازمان یونسکو است.

بر اساس این گزارش پرونده منظر باستان شناسی ساسانی فارس با ۳ سال کار پژوهشی و کارشناسی بوسیله تیم مجرب از باستان شناسان، مستندسازان و محققان، با مدیریت معاونت میراث فرهنگی کشور تهیه شده که شامل مجموعه‌ای از جمله کاخ، شهر و غار است.

گفتنی است، محققان دوره تاریخی، ساسانیان را مبتکر اصول شهرسازی و معماری می‌دانند که معماران در این دوره، با ساختن طاق‌های گنبدی و تالار‌های وسیع بدون ستون و همچنین ساخت طاق‌های آجری به جای پوشش مسطح و چوبی جلوه‌ای نو را خلق کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *