امروز:جمعه, ۲۱ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2024-01-02

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کازرون تغییر می‌کند/فرزند نماینده اسبق کازرون، سرپرست جدید دانشگاه آزاد این شهر شد!

قابل توجه اینکه علی مهبودی فرزند برزو مهبودی نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی در کازرون است که پیش‌تر معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه یاسوج را به مدت یکسال در کارنامه دارد.

به‌زودی دکتر علی مهبودی سکان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون را به دست خواهد گرفت.

براساس شنیده ها به جهت شرکت کردن دکتر قائدی (سرپرست سابق) در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه منطقه خود، علی مهبودی بعنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کازرون انتصاب خواهد شد.

از سوابق مهبودی می‌توان به معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اشاره کرد.

با حضور سلطانی معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد استان فارس، علی مهبودی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد کازرون معرفی و از زحمات امیر قائدی تقدیر شد.

قابل توجه اینکه علی مهبودی فرزند برزو مهبودی نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی در کازرون است که پیش‌تر معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه یاسوج را به مدت یکسال در کارنامه دارد.

گفتنی است به زعم کارشناسان، یکی از چالش های پیش روی دانشگاه آزاد کازرون، عدم همخوانی درآمدها و مخارج دانشگاه است. چرا که تعداد اعضای هیئت علمی و کارمندان با توجه به دهه قبل که این دانشگاه ده هزار دانشجو داشته بسته شده است واکنون با بیش از ۳ هزار دانشجو، این دانشگاه را به مرز دانشگاههای زیان ده رسانده است.

البته با تدبیر و درآمدزایی پایدار و یا فروش اماکن مازاد همچون دانشکده های سما و دامپزشکی و فروش سهم ورزشگاه تختی کازرون و افزایش رشته های کارشناسی ارشد و دکتری و استفاده از دیگر ظرفیت ها می توان بر چالش مالی دانشگاه فائق آمد.

متاسفانه دو عامل اساسی به پیکره دانشگاه آزاد کازرون ضربه وارد ساخت که یکی کاهش دانشجو به دلیل کاهش جمعیت و دیگری رشته پزشکی بود که دانشگاه را متحمل ساخت بیمارستان کرد و هیچ عایدی برای دانشگاه ندارد.

امید است که سرپرست جدید با توجه به بومی بودن، با همفکری از اعضای هیئت علمی،کارمندان و دانشجویان و دلسوزان کازرون بتواند در جهت حل مشکلات دانشگاه قدم بردارد و نه مانند برخی سرپرستان گذشته این دانشگاه به دنبال افزایش رزومه مدیریتی خود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *