امروز:جمعه, ۲۱ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2024-04-30

کتاب عکاسان کازرون رونمایی شد

کتاب عکاسان کازرون آثار ۲۵ نفر از عکاسان معاصر کازرون می‌باشد که با هدف معرفی و ثبت بخشی از ظرفیت‌های مرتبط با حوزه عکس کازرون در دوران معاصر منتشر شده است.

عمادالدین شیخ‌الحکمایی، مدیر انتشارات کازرونیه گفت:در این کتاب آثار ۲۵ نفر از عکاسان معاصر کازرون می‌باشد، که با هدف معرفی و ثبت بخشی از ظرفیت‌های مرتبط با حوزه عکس کازرون در دوران معاصر منتشر شده است.

وی افزود: این کتاب توسط کارگروه عکاسی بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی گردآوری و در ادامه فعالیت‌های این کارگروه در حوزه عکس منتشر می‌شود؛ کارگروهی که طی سه سال گذشته با برپایی رویدادهای مختلف، در تلاش بوده تا ضمن معرفی پیشنه غنی کازرون در این حوزه، از هنرمندان معاصر عکاس نیز حمایت کرده و آثار آنها را در دسته‌های مختلف موضوعی جمع‌آوری و در سطوح عمومی، معرفی کند.

شیخ‌الحکمایی افزود: انتشار چند جلد کتاب در حوزه عکاسی، در برنامه کاری بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی قرار دارد. از جمله این کتاب‌ها، انتشار مجموعه‌هایی از عکس‌های قدیمی مربوط به کازرون است همچنین در صورت فراهم شدن شرایط، این آمادگی را داریم که کتابی از گزیده عکس‌های عکاسخانه‌های قدیم کازرون، از جمله عکاسخانه‌های صادقیان، فرهنگ و… را منتشر کنیم. علاوه بر این موارد، کتاب‌های عکسی با دسته‌بندی‌های موضوعی مانند طبیعت، فرهنگ، مستند اجتماعی و… نیز از جمله هدف‌گذاری‌های دیگری هستند که در چشم‌انداز کاری بنیاد توسعه کازرون‌پژوهی قرار دارد.

کتاب عکاسان کازرون که در مرحله نهایی انتشار قرار دارد، به زودی در قطع خشتی و از سوی انتشارات کازرونیه راهی بازار نشر خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *