امروز:جمعه, ۲۱ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2024-02-23

انتخابات کازرون و کوه‌چنار دو مرحله‌ای می‌شود؟!

آخرین وضعیت اقبال عمومی نسبت به کاندیداهای مجلس، در نظرسنجی‌های هفته اخیر مشخص شد و آقایان… ادامه در متن خبر

به گزارش کازرون نگاه، بر اساس دو نظرسنجی میدانی که از سوی دو مرکز افکارسنجی تخصصیِ مستقل و از بین مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار طی هفته گذشته انجام شده است، آخرین نتایج حکایت از احتمال مشارکت ۶۰ درصدی مردم این دو شهرستان در انتخابات دارد. که طی هردو نظرسنجی، دهقان ناصرآبادی، عباسی دوانی، محمدصادقی و ایازی با آرای نزدیک به هم پیشتاز هستند.

به‌گونه‌ای که در یکی از این نظرسنجی‌ها که توسط مرکز افکارسنجی «پویشگران اندیشه» و تا اواسط هفته اخیر انجام شد، حداقل ۳۸ درصد از مردم قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند و رقابت بین دهقان ناصرآبادی و عباسی دوانی قابل توجه‌تر است.

در دیگر نظرسنجی از سوی «موسسه جامعه سبز» که اواخر هفته اخیر و با احتساب آیتم‌های احتمالی اجرا شد، تا ۶۰ درصد از شهروندان جزو مشارکت‌کنندگان خواهند بود؛ که تا پایان این نظرسنجی، به دلیل رقابت نزدیک دهقان ناصرآبادی، عباسی دوانی، محمدصادقی، ایازی، پرنیان و اسماعیلی(قبل از انصراف)، هیچ یک از نامزدها، ۲۰ درصد حدنصاب برای انتخاب در مرحله اول را کسب نکرده بودند.

قابل ذکر است که اگر در هفته آخر نیز باوجود افزایش مشارکت، آرای کاندیداها به همین تناسب افزایش یابد، #پیش‌بینی می‌شود که در کازرون و کوه‌چنار انتخابات دو مرحله‌ای گردد و دو نفر برتر، در چند ماه آینده باید به رقابت مجدد بپردازند.

به هرحال باید تا هفته جدید منتظر ماند، چه‌بسا اتفاقاتی این نتایج را تغییر دهد.

گفتنی است طی روزهای اخیر نیز چند تن از نامزدهای انتخابات انصراف دادند که برخی از آنان به حمایت جناح و اشخاص بوده است، به طوری‌که «اسماعیلی» و «دهداری» به نفع کاندیداهای جبهه انقلاب اسلامی (شامل چند کاندیدای انقلابی و یا اصولگرا) و «برزگر» و «مرادی» نیز به نفع عباسی‌دوانی کناره‌گیری کردند. به نقل از محافل سیاسی، گفته می‌شود در هفته پیش‌رو تعدادی دیگر از کاندیداها نیز به نفع جبهه انقلاب اسلامی کناره‌گیری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *