امروز:پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2019-11-02

شناختِ اطرافیان، همراهان و مُبلغانِ کاندیداها، راهی بر “رفتار شناسیِ “ نماینده ها

رفتار و منشِ آدم ها، بیش از هر چیز تابعِ اخلاق و روشِ اطرافیانِ آن ها بوده و بر همین اساس طبیعی است برای شناختِ خُلق و خویِ کاندیداها، ابتدا بایستی به همراهیان، هم کلامان، هم فکران و هم سویانشان دقت کرد. جستجو‌ در سوابقِ هر یک از این هم گروهی ها از آن جهت که اهداف شخصی، برنامه های جمعی، سمت و سویِ سیاسی و اقداماتِ آتی نماینده ها را به خوبی نمایان می کند!

قسمت: چهل و ششم

چکیده: رفتار و منشِ آدم ها، بیش از هر چیز تابعِ اخلاق و روشِ اطرافیانِ آن ها بوده و بر همین اساس طبیعی است برای شناختِ خُلق و خویِ کاندیداها، ابتدا بایستی به همراهیان، هم کلامان، هم فکران و هم سویانشان دقت کرد. جستجو‌ در سوابقِ هر یک از این هم گروهی ها از آن جهت که اهداف شخصی، برنامه های جمعی، سمت و سویِ سیاسی و اقداماتِ آتی نماینده ها را به خوبی نمایان می کند!، یکی از مهم ترین وظایفِ رأی دهندگان، ساکنان و مردمان حوزه های انتخابیه، به ویژه مؤمنان، متدینان، ولایت مداران، بسیجیان و متعصبانِ تاریخ و تمدن کازرونیان و سایرِ هم میهنان و ایرانیان عزیز، بوده و بدیهی است در صورت غفلت از این واقعیت، نه تنها تکلیفِ شرعی و وظیفه ی قانونی خود را به خوبی انجام نداده ایم بلکه قطعا در مقابل آیندِگان و نسل های بعدی مان نیز مسئول خواهیم بود. نظر به اهمیت موضوع و لزوم توجه همگان به نقل و انتقالاتِ اطرافیان و تحرکاتِ همراهانِ نامزدان، مطالبی تقدیم می گردد.

۱- تاثیر پذیریِ نامزدان از سخنان، رفتار و اعمالِ اطرافیان و از سویی دیگر، تاثیرگذاری اینان بر اقدامات، فعالیت و اقداماتِ آینده ی نمایندگان، غیر قابل تردید بوده و بر همین مبناست که شناساییِ این افراد توسط مردم از اوجب واجباتِ سیاسی و‌ انتخاباتی محسوب می شود.

۲- بررسی زندگی عده ی زیادی از منحرفان و علل عمده ی بخشی از انحرافاتِ مسئولان، مدیران و نمایندگان، نشان دهنده ی نقشِ بی بدیل همراهانِ آنان در کج روی ها، بدگویی ها و ناهمسویی هایشان بوده و همین مهم، گویایِ لزومِ مطالعه ی دقیق تر قبل از رأی دادن ها خواهد بود.

۳- از گذشته تا الان، در بعضی مناطقِ استان و شهرستان، رسم بر این است که بعضی کاندیداها برای پوشیدنِ ضعف، کم اطلاعی و بی تجربگی های خودشان در امور سیاسی و یا ناتوانی برای نفوذ در افکار عمومی و کسبِ مقبولیت انتخاباتی، اقدام به استخدام بعضی افراد و هم پیالگی با برخی اشخاصِ معلوم الحال نموده که تنها با اندکی توجه می توان مصنوعی بودن این همراهی ها! و مشکل زا کردن دنیا و دینِ مردم را از ظاهر و باطنِ آن ها، به دست آورد!.

۴- عقل جمعی، اخلاق انسانی، تعهدِ ایمانی و عهد و پیمانِ انقلابی اقتضا می کند، کاندیداها خود را مدیون عموم مردم دانسته و از پیوستگی به افراد معلوم الحال، اشخاص مجهول المال و مراکزِ لیبرال و بی خیال!، خودداری نمایند، اصلی که با کمال تأسف، نه تنها توجهی به آن صورت نگرفته بلکه به دلایل پیش گفته و مسائلِ نانوشته، روز به روز نیز، عرض و طولِ آن افزایش هم یافته است !.

۵- کاندیدایی که بدون توجه به نگاه منفیِ مردمی و روابطِ نامناسبِ گذشته و حالِ برخی افراد، بخشی از مسئولیت تبلیغاتی و فعالیت ستاد انتخاباتی خود را در اختیارشان قرار می دهد و به عنوان عضوی از حلقه ی همراهیان، در همه ی جلسات و رفت و آمدها از حضور و نفوذشان بهره مند می گردند!، بایستی هم پس از ورود به مجلس، وقتِ خود و‌ امکاناتِ عمومی را در اختیار این منفعت طلبان قرار دهند!.

توصیه ی مشفقانه، هم شهرستانی های عزیز، مخصوصا جوانان و متدینانِ دل سوز و پُر شور و شعور کازرونی!، بایستی حواسمان به کاندیداها و اطرافیانشان بیش از پیش جمع باشد! چرا که بخش زیادی از مشکلات موجود، نتیجه ی همین روابطِ نامناسب بین آن ها در گذشته ی نه چندان دور بوده! که به عنوان مثال:

  • کسانی که عامدانه خود را در حلقه ی اولیه ی حامیانِ نامزدها جا زده اند ولی اهدافی جز منفعت طلبی و سوء استفاده جویی ندارند!؟.
    -ادعای انقلابی بودنِ دو آتشه دارند ولی همه ی ولایت مداران را از دمِ تیغِ گفتاری، رفتاری و عملیِ خود می گذرانند و هرگز حاضر نمی شوند دیگرانی که حتی از آن ها انقلابی تر هم هستند را بپذیرند!.
    -مدعیِ پایبندی به اصول بنیادین نظام اسلامی هستند و در ظاهر، تمامِ مخالفان و حتی منتقدان و سیاست هایشان را مورد هجمه قرار می دهند اما از مدت ها قبل، جلساتِ پنهانی شان را، در همین کازرونِ خودمان، با سرانِ جناح مقابل آغاز نموده و معاهداتِ لازمه را هم به امضا رسانیده اند!؟.
  • از وضعیتِ نامزدهای خود کاملا اطلاع دارند و می دانند که تا الان هیچ خدمتی را برای مردم انجام نداده اند! و ساکنانِ حوزه ی انتخابیه نیز از عملکردشان نه تنها رضایت ندارند بلکه از این جهت که آنان را صرفا برای رأی گیری می خواهند!، به شدت ناراحتند!.
    -با تمام امکانات، در صدد توجیه اقدامات غیرِ انقلابیِ نامزدهای فعلی و یا نمایندگان پیشین و ماست مالی کردنِ دسته گل های سیاسی، کلامی و رفتاری آنان برآمده اند!.
    و…
    -به نظر شما، این گونه هواداران و نامزدانِ مورد حمایتشان، چه آش شُله قلمکاری را برای کازرونیان، هم استانیان و عموم ایرانیان تدارک دیده اند؟ آیا بایستی همچنان با چشمانِ بسته به روند گذشته ادامه داد؟ و تسلیمِ شعارهایِ گول زنانه شد؟ و یا با استفاده از تجربیات حاصله، انتخابی عاقلانه، مدبرانه و با بصیرتانه را رقم بزنیم!؟.

ان شاالله ادامه دارد..

امان الله دهقان فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *