امروز:پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2023-12-24

ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار و تکمیل پروژه نیمه تمام کازرون

ایجاد کتابخانه در روستاهای کازرون و تعیین تکلیف ساختمان قدیمی کتابخانه شهر کنارتخته از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در راستای برنامه‌ریزی و رفع نیازها و مشکلات کتابخانه‌ای در شهرستان کازرون، نشستی با حضور محمدحسین فیروزی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، معاونان و کارشناسان این اداره کل، محمدعلی بخرد، فرماندار کازرون و ندا زنگنه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کازرون برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این دیدار بر تکمیل کتابخانه مرکزی کازرون تأکید کرد و گفت: پروژه کتابخانه عمومی امام رضا(ع) شهر بالاده باید تکمیل شود؛ لازم است در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای این پروژه اعتبار درنظر گرفته شود.

محمدعلی بخرد فرماندار کازرون در این دیدار گفت:راه اندازی کتابخانه سیار بسیاری از نیازهای کتابخانه‌ای در روستاها و مناطق کم برخوردار را حل می‌کند. با همکاری خیرین و اعتبارات شهرستان می توان کتابخانه سیار در شهرستان کازرون راه اندازی کرد.

بخرد با بیان اینکه در کازرون روستاهای با جمعیت بسیار و قدمت طولانی وجود دارد گفت: نیاز است که کتابخانه در مناطق روستایی به ویژه روستای قلعه سید راه‌اندازی شود.

وی با تأکید بر اینکه در کازرون ظرفیت برای مشارکت مردمی هست، افزود: با همکاری خیرین تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های شهرداری را برای ایجاد کتابخانه سیار تجهیز کنیم.

گفتنی است پیگیری پرداخت منظم نیم درصد شهرداری ها، تکمیل کتابخانه مرکزی و پروژه کتابخانه امام رضا (ع) بالاده، برنامه‌ریزی برای باز طراحی چیدمان کتابخانه مدنی کازرون، راه اندازی کتابخانه سیار در شهرستان،  ایجاد کتابخانه در روستاهای کازرون و تعیین تکلیف ساختمان قدیمی کتابخانه شهر کنارتخته از دیگر موارد این مطرح شده در این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *