امروز:پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2022-12-25

مراسم روز کازرون با گلباران گلزار شهدای دفاع مقدس و ناصردیوان کازرونی، برگزار شد

به مناسبت روز کازرون، روز یکشنبه ۴ دی‌ماه، قبور شهدای کربلای ۴ در امامزاده سیدمحمد نوربخش و بهشت زهرا(س) و همچنین شهدای گمنام به همراه مقبره ناصر دیوان کازرونی رهبر مبارزه با استعمارانگلیس، طی مراسمی گلباران شد.


مراسم ۴‌دی‌ماه روز کازرون به مناسبت ایثار و شهادت ۸۴ شهید غیور کازرونی در عملیات کربلای ۴ و رشادت و ایستادگی کازرونی‌ها در مقابل استعمار انگلیس به رهبری ناصردیوان کازرونی با حضور مردم و مسئولین به صورت گل‌افشانی قبور شهدا و افتخار آفرینان برگزار شد.

به گزارش کازرون نگاه، در این مراسم ضمن گلباران مزار شهدا در امامزاده سیدمحمد نوربخش، بهشت زهرا(س) و گلزار شهدای گمنام، با حضور بر مزار ناصردیوان کازرونی، از حماسه‌آفرینی‌های این بزرگان شهرستان تجلیل شد.

به همین مناسبت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صباحی امام جمعه کازرون ضمن درود به شهدا و ایثارگران و غیورمردان کازرونی و ابراز افتخار به غرورآفرینی ایشان گفت: ما با قوت و اقتدار مسیر شما را ادامه می دهیم. امروز ایران مقتدر، سرافراز و آینده‌ساز، تهدیدی برای ابرقدرتهاست و با تداوم حرکت خود به سمت قله ها، مثال زنی شده است.

امام جمعه کازرون ادامه داد: امروز به نام کازرون و غیرت کازرونی ها افتخار می کنیم، که این شهر به نام شهدا بلندآوازه است.

وی افزود: امروز ۴ دی‌ماه روز کازرون است و بزرگداشت روز کازرون یعنی تربیت نسلی در تراز ۴ دی ماه. یعنی در تراز این روز مدیر و مسئول و وظیفه‌شناس بوده و بر سر بیعت باشیم. ما نسلی هستیم که بیعت خود و پیروی خویش از ولایت فقیه را نشان داده ایم. امید است در این مسیر دِین خو را هرچه بهتر به شهدا ادا کنیم.

گفتنی است ویژه برنامه روز کازرون نیز امشب (۴ دی‌ماه) از ساعت ۱۹ در سالن شهید عسکری کازرون اجرا می‌گردد.

پیش از وی نیز سرهنگ غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون، به بیان بخشی از رشادت‌های کازرونی‌ها در عملیات کربلای ۴ و ۵ در سال ۱۳۶۵ و همچنین مقابله با استعمار انگلیس براساس فتوای مرجع دینی در سال ۱۲۸۵ ه.ش پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *