امروز:جمعه, ۲۱ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2024-04-18

مسئولیت گریزیِ برخی جایگاه داران در حمایت از داوطلبان و منتخبان، لزوم پاسخگوییِ لیست بندان، باندبازان و شِبهِ دلسوزان!

یادداشت۲۰۹ امان الله دهقان فرد را در متن زیر بخوانید.

#یادداشت/ امان الله دهقان فرد

قسمت : ۲۰۹

حمایتِ پُر دامنه و همه جانبه ی برخی افراد «چندچهره» و «خوش مُهره»! از معدود نامزدان فاقد سوابق انقلابی، بی بهره از اعتبارات دینی و مذهبی و دارای سوء سابقه ی متعدده، داشتن چندین جلد پرونده و حتی مشهور به حضور در محافل انحراف، اختلاس و فتنه.

-برپایی جلسات محرمانه و پشت پرده در محضر بعضی خانم ها و آقایانِ «مو» و «ریش»رنگ کرده! آنهم به هزینه ی میلیونی شرکت های اقماری و زنجیره ایِ پیمانکاری و نفتی، با اهدافی همچون چگونگیِ فریب افکار عمومی و توزیع امکاناتِ مالی و حالی! بین دوستان و آشنایان ستادی و مرتبطان پُر بهره!

-راه اندازی مهمانی های سوری! اما از قبل طراحی شده در برخی اماکن نشاندارِ شهرها و‌ شهرستان ها و زمینه چینی برای جا انداختن افراد «مشکل ساز» و البته دارای سابقه ی نامناسب در ادوار مختلف گذشته .

-و…، از جمله مواردی است که طی سال های متمادی توسط تعدادی از «چِلشته خوران» و «شامِه قویّان» در مراکز عمده ی بخش، شهر و مناطق مختلفی از استان های ایران، به شکل های گوناگونی جریان داشته و موجبات روی کار آمدن نمایندگانی با شاخصه های منفی و انتخاب اشخاص حقیقتا دارای بیماری های جسمی، روحی و روانی و انحرافات مالی و اقتصادی گردیده و‌ هیچگاه نیز مسئولیت اَعمال و رفتارهای خود و اطرافیان شان را نپذیرفته و از زیر بار عوارض منفیِ آن شانه خالی نموده اند. در همین رابطه مواردی تقدیم می شود.

۱)- چنانچه از اهالی سیاست، بویژه اصحاب فعال و دخیل در امور انتخابات بوده و مسایل «رو» و «پشت» صحنه را دنبال نموده و رصد کرده باشید لابد با یک سری تحرکات، تبادلات و مراودات محرمانه و خارج از دیدِ عمومی نیز مواجه گردیده اید که بر خلاف تمام موازین قانونی و اخلاقی و صرفا بخاطر خوشه چینیِ بیشتر از ثمرات حاکمیت و منفعت بَریِ افزونتر از سَرِ سُفره ی ملت و دولت، تا می توانند خودشان را به در و دیوار کوبیده و به اصطلاح، برای برخی داوطلبان سنگ تمام می گذارند. کاری هم به سوءِ سابقه و اسناد طبقه بندی شده ای که در مراکز امنیتی و قضایی پیرامون ایشان وجود داشته و روی یکدیگر انباشته شده ندارند.

۲)- نمی دانم شما هم مانند ما در این مورد دقت کرده اید یا نه، که در اکثر بخش ها و شهرستان های کشور، بویژه شهرهای کوچکتر، عده ای «همه فن حریف» و تجربه آموزیده از دوره های قبل انتخاباتی، با اقدامات «سخت و ظریف»!، خود را صاحب حق و حقوق عمومی دانسته. حریفان و رقیبان را مورد تخریب و‌ هجمه ی همه جانبه قرار داده. برای تایید صلاحیت فرد مدّنظرشان و راهیابیِ وی به خانه ی ملت، تمام امکانات مادی، معنوی، مذهبی و مَلعَنی! را بکار گرفته. به تعبیری «گنجشک» را جای «قناری» رنگ کرده و با قصد فریب مردمان و ساکنان و رسیدن به آمال و اَمیال شان، تا می توانند برایش محاسن نداشته تراشیده و به تعریف و تمجید از وی می پردازند.

۳)- در میان مجموعه ی یاد شده افرادی با ماموریت و خاصیت های متنوع حضور داشته و به سازماندهی تیم های مورد نظرشان در ادارات، اجرائیات، محلات، قریه جات و حتی بازار و اصنافِ فعال در امر تولیدات، واردات و صادرات! می پردازند. پشت سر همه ی این ها معمولا صاحبان قدرت و ثروتی قرار گرفته اند که منافع آنان در گِروِ روی کار آمدن نمایندگانی با همان خصوصیاتِ غیر شرعی و نااخلاقیِ خودشان بوده و در این مسیر اگر لازم باشد حتی برخی ملبسینِ دارای جایگاه مردمی، معنوی و‌ مذهبی اما سابقه دار و معروف به زد و بند کننده با باندبازانِ سیاسی و مالی را نیز آلوده و با خود همراه می کنند.

هدف از تنظیم این یادداشت، «اتهام زنی» به اکثریت بزرگانِ پاکدستِ شهری، روستایی و استانی و یا نقطه، منطقه و شخص بخصوصی بین داوطلبان یا منتخبان نیست!، بلکه دقیقا «رفع اتهام» از دامان همین کسانی است که طی دوره های متعدد انتخاباتی با هدایت صحیحِ مردم به وظیفه ی اسلامی و انقلابی خود عمل نموده و شاخص ها را همان گونه که باید، برای همگان توضیح داده اند و طبیعی است حساب ایشان با آن اقلیت «منفعت بَری» که معمولا بدنبال کسب منافع نامعتبر و نفوذ تیمی در ارکان و ادارات اجرایی، صنعتی، قضایی، فرهنگی، دینی و مذهبی هستند، قطعا جداست و نباید با نگاهی واحد به همه ی آنان نگریست.

یادمان باشد)- هر کَس در روی کار آوریِ داوطلبی برای حضور در مراکز قانونگذاری، شوراهای شهری و روستایی و یا مواردی همچون کاندیداهای ریاست جمهوری به تبلیغ می پردازد. هزینه می کند. از آیات، روایات و منابر بهره می گیرد و در پیروزی آنان نقش بازی می نماید، باید هم مسئولیت تمام انحرافات، کجروی و اتفاقات منفیِ چندین ساله اش را بپذیرد.

اینکه برخی بدون توجه به «باید» و «نباید»های اجتماعی و ارتباطی و با هدف نیل به منافع باندی، تیمی و فامیلی، افراد فاقد صلاحیت های علمی، عملی و ارزشی را با دروغ و نیرنگ های رنگی! و تراشیدن ویژگی های نداشته ی دینی و مذهبی به خوردِ خلق الله می دهند ولی حاضر نمی شوند مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی آن را بپذیرند و بعد از مدتی که بعضا موفق به دوشیدنِ شیره ی مورد نظرشان از آنان نمی شوند، به تخریب وی پرداخته و مجددا سراغ شخص دیگری با همان مختصات مدّ نظر خودشان رفته و افکار عمومی و اِی بسا مؤمنین و متدینین را به بیراهه می کشانند، علاوه بر اینکه نشان دهنده ی نفاق درونی و انحراف برونیِ ایشان است، توصیه می شود مردم نیز از اطراف شان فاصله گرفته تا حاکمیت و حکومت از شرّ ایشان در امان مانده و ضرر کم تری از سمت شان متوجه عام و خاص هموطنان و همزادان گردد.

فاعتبروا..
۱/اردیبهشت ماه/۱۴۰۳

نویسنده: امان‌الله دهقان‌فرد

کازرون نگاه ضمن عدم تایید یا رد مطالب فوق، آن را در راستای آزادی بیان و رفع مشکلات منتشر کرده و حق پاسخگویی اشخاص را محفوظ می‌دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *