امروز:پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2024-04-20

آغاز به کار مرکز نوآوری انرژی جنوب کشور در کازرون

مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون ارتباط نزدیکتری با صاحبان صنعت و سرمایه در حوزه انرژی برقرار کند، مباحث نوین انرژی دنیا، منابع تجدیدپذیر و… از جمله حوزه‌های کاری این مرکز است.

سهمیه تنها مرکز نوآوری انرژی خارج از پایتخت در کشور، به دانشگاه سلمان فارسی کازرون رسید.

در این مراسم فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی گفت:از چهار سال پیش، حرکتی را آغاز کردیم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف به دانشگاه کمک کنیم.

با اینکه یکی از مزیت‌های برجستۀ کازرون، قرارگیری این منطقه در حوزۀ نفت، گاز و پتروشیمی و مجاورت آن با حوزۀ مهم انرژی در سواحل جنوبی کشور بود اما در این حوزه بیشتر خدمات ارائه می‌داد.

از طرفی نیز این منطقه بیشتر در حوزۀ کشاورزی و باغی فعال بود که آن هم ارتباط چندانی با دانشگاه‌های کازرون نداشت. بنابراین راه‌اندازی مراکز علمی و دانشگاهی که بتوانند در این حوزه‌ها به صورت موثر ایفای نقش کنند را دنبال کردیم.

در ادامه بهجتی، از کارآفرینان حوزۀ انرژی و رئیس مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت:انرژی و افق‌های پیش‌روی آن به ویژه از منظر علمی و دانشگاهی و تأثیرگذاری آن در افق‌های آینده اهمیت راهبردی دارد.

این مرکز تلاش می‌کند ارتباط نزدیکتری با صاحبان صنعت و سرمایه در حوزه انرژی برقرار کند. مباحث نوین انرژی دنیا، منابع تجدیدپذیر و… از جمله حوزه‌های کاری این مرکز است.

با توجه به موقعیت ویژه شهرستان کازرون، این مرکز می‌تواند به عنوان نزدیک‌ترین مرکز نوآوری انرژی به پس‌کرانه‌های خلیج فارس و حوزۀ گستردۀ انرژی در این منطقه، نقش‌آفرینی موثری را هم برای صنعت و جامعه و هم برای دانشگاه به دنبال داشته باشد.

گفتنی است در پایان این آیین، با حضور مسئولان و دانشگاهیان، تفاهم‌نامه آغاز به کار مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون منعقد و فعالیت رسمی آن، آغاز شد. این مرکز تنها مرکز نوآوری انرژی در جنوب کشور و تنها مرکز نوآوری انرژی خارج از تهران محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *