امروز:سه شنبه, ۱ خرداد
تاریخ انتشار:2023-01-02

تداوم آخر هفته‌های بارانی در کازرون/ آیا تَرسالی خواهد داشت؟

در صورتی که بارش هفته کنونی و هفته آینده محقق گردد، کازرون امسال و پیش از پایان دی‌ماه، معادل نرمال (میانگین سی سال اخیر) خود بارش دشت نموده است.

به گزارش کازرون نگاه، آخرین خروجی مدلهای هواشناسی، حاکی از نفوذ موج بارشی از صبح چهارشنبه ۱۴ دی تا بامداد جمعه در استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و هرمزگان است.
بر همین اساس در گفتگو با اسماعیلی کارشناس هواشناسی، پیش‌بینی شد که طی مدت یاد شده، توقع بارش باران نسبتا خوبی در منطقه وجود دارد که برای کازرون بیش از ۵۰ میلیمتر باران (بین ۴۰ تا ۹۰) و برای شیراز بین ۲۵ تا ۵۰ میلیمتر بارش انتظار می‌رود. این در حالی است که در ساعات پایانی این موج، در ارتفاعات مناطق سردسیر، احتمال بارش برف دور از انتظار نیست.
گفتنی است با توجه به اینکه این موج بارش سودانی و با ماهیت نسبتا گرم است، عمده بارش به شکل باران پیش بینی می‌شود.

همچنین برای نیمه دوم هفته_آینده نیز مجددا توقع نفوذ موج بارشی نسبتا خوبی به منطقه را داریم که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
لازم به ذکر است کل بارش زراعی سال قبل از مهر تا فروردین کازرون حدود ۲۴۰ میلیمتر بوده است که امسال تاکنون با ۲۲۶ میلیمتر، تقریبا معادل بارش پاییز و زمستان سال قبل بارش دشت کرده‌ایم.
در صورتی که بارش هفته کنونی و هفته آینده محقق گردد، کازرون امسال و پیش از پایان دی‌ماه، معادل نرمال (میانگین سی سال اخیر) خود بارش دشت نموده است و بارشهای بعدی در صورت ادامه، وضعیت شهرستان را برای امسال به وضعیت فرانرمال (بالاتر از معمول) خواهد برد و ان‌شاءالله شاهد تَرسالی خواهیم بود.
احتمال می‌رود تا پایان فروردین ۱۴۰۲ میزان بارش شهرستان کازرون از عدد ۵۵۰ میلیمتر فراتر رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *