امروز:دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2019-08-24

شمارش معکوس برای شورای پنجم

در بهار سال ۱۳۹۶ در زمان انتخابات شورای شهر، افراد جدیدی با شعار های نو و مردم پسند پا به عرصه انتخابات گذاشتند تا صدای مردم و گوش شنوای جامعه مدنی در مدیریت شهر کازرون باشند.


کازرون نگاه- شمارش معکوس برای شورای پنجم،نویسنده: کورش حیدری(وکیل دادگستری و رئیس هیات مدیره انجمن میراث پریشان )

در بهار سال ۱۳۹۶ در زمان انتخابات شورای شهر، افراد جدیدی با شعار های نو و مردم پسند پا به عرصه انتخابات گذاشتند تا صدای مردم و گوش شنوای جامعه مدنی در مدیریت شهر کازرون باشند . با انتخاب مردم و آرائی قابل توجه به بدنه شورای سابق پیوستند. ایشان پیش از انتخاب در پاسخ به خواسته های فعالین اجتماعی ، وعده ایجاد دفتر مشارکت مدنی در شورای شهر را دادند، در ملاقات های پس از انتخاب و شروع فعالیت، وعده ی ساماندهی برخی مشاغل را داده و از اتاق شیشه ای سخن گفتند و گفتند که مردم باید در هر زمان بتوانند فعالیت های وکلای خود را رصد کنند ، وعده ساماندهی فضای سبز را دادند، چنان فضای سبزی که در خور مردم فهیم کازرون باشد، با شعار حفظ محیط زیست آمدند و توجه دوستداران این عرصه را جلب نمودند.
بطور کلی شعار های اعضای جدید شورا و مطالبات مدنی جمعی از فعالین اجتماعی شهر کازرون از جمله انجمن میراث پریشان به عنوان یک تشکل رسمی محیط زیستی از ایشان در دو عبارت نمود واضح داشت:

نخست تشکیل دفتر مشارکت های مدنی و جلب و ساماندهی مشارکت شهروندان در مدیریت شهری
دوم تصویب طرح جامع فضای سبز شهری جهت ساماندهی اساسی فضای سبز شهر کازرون.
اکنون که دو سال از شروع به کار شورا با اعضای جدید و آن شعار ها و وعده های پر طمطراق می گذرد، هنوز تحرکی برای ایجاد دفتر مشارکت های مدنی، پدیدار نشده و از طرح جامع فضای سبز شهری و رفع مسائل اساسی آن خبری نیست. بماند که از اتاق شیشه ای هم بجز تعدادی عکس که بیشتر برای فرو کش کردن تمایلات درونی و کسب شهرت بود خبر دلگرم کننده ای به چشم نخورد.
نکته قابل ذکر اینکه دو مطالبه ای که عرض شد و البته بارها و بار ها توسط انجمن میراث پریشان پیگیری گردیده است، هیچ هزینه ی مالی قابل توجهی برای شهرداری و شورا نخواهد داشت.
غرض از این یادداشت، تلنگری است به وکلای مردم در شورای پنجم تا یادآوری کنیم؛ اکنون که دو سال فرصت برای عمل به وعده هایتان باقی است، فرصت را مغتنم شمرده و تلاش کنید!
امید است که اعضا شورا بیان این هشدار و تذکر از جانب نگارنده را به عنوان خواسته یک شهروند و عضوی از جامعه مدنی مطالبه گر پذیرفته و طرح این مسایل را حمل بر دشمنی نگذارند، بلکه آن را تلنگری دلسوزانه تلقی کنند و تلاششان را برای اجرای شعارهای خود و خواسته های مردم بکار گیرند تا شاید حمایت و اعتماد جامعه را بازیافته و در پایان دوره خدمت گذاری در شورا مجبور به فرا فکنی نشوند. همچنین امید است که اعضای محترم شورای پنجم از فرار رو به جلو و تلاش برای یافتن مقصر ثالث برای کم کاری ها و عدم عمل به وعده ها در روند نامطلوب دو سال گذشته تجدید نظر کنند شاید مردم از پاره ای قصورات ایشان بگذرند.
در پایان اینجانب به عنوان یک شهروند و فعال اجتماعی و به نمایندگی از یک تشکل اجتماعی رسمی، به شورای پنجم برای چندمین بار اعلام می نمایم که هرچه زود تر رویکرد مشارکت پذیری و فعالانه ی خود را بازیابند و در جهت تحقق وعده های خود مشخصا دو مطالبه مهم مذکور حرکت نمایند، در حد توان از هیچ کمک و تعاملی دریغ نکرده و در کنارشان خواهیم بود. بدیهی است که عدم توجه به این هشدار و اجرایی نکردن وعده دوسال پیش ، معنایی جز بی توجهی به مطالبات اجتماعی و آغاز تقابل با جامعه مدنی نخواهد داشت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *