امروز:شنبه, ۲۲ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2016-03-29

یاوی؛

طنز/ علت عدم پرداخت حقوق و عیدی کارگران شهرداری لو رفت؟

آیا می دانید چرا با وجود پرداخت عیدی به کارمندان شهرداری، حتی حقوق اسفندماه کارگران پرداخت نشد؟ با گروه خبری “یاوی نیوز” همراه باشید.

ضمن تبریک سال نو به مردم عزیز و مسافران نوروزی در این تعطیلات، فرهنگیان دلسوزِ دو هفته تعطیل، کارمندان خدومِ یک هفته تعطیل و برنامه ریزانِ شهرداریِ کلاً تعطیل! جا دارد که یک خسته نباشی ویژه خدمت همین قشر زحمت کش آخر عرض نماییم. که هر ساله نهایت تلاش خود را در جهت زیباسازی فضای شهر انجام می دهند.

البته اندک انتقادی نیز از فصل عقده ای بهار داریم که بدون برنامه ریزی قبلی، سراسیمه خود را به ما رسانیده و تمامی رشته های این مسئولان خدوم شهرداری را به پنبه مبدل می سازد! چرا که در طول سال شاهد سختکوشی های مفرط آن عزیزان هستیم که با چه دقتی زمان بندی کرده، تا قبل از تحویل سال، مراحل زیباسازی شهر به پایان برسد.

هر ساله کارشناسان فهیم، زمان شروع بکار را از ماه ها قبل از آغاز سال نو برآورد کرده، کارگران نیز از همان لحظه شروع به کار می کنند. اما ناگهان متوجه می شویم که تنها ۹ روز و ۸ ساعت و ۳۲ دقیقه تا پایان سال بیشتر فرصت نداریم!

در سالهای گذشته برخی از مردم به ناحق این ناهماهنگی را حاصل بی برنامگی شهرداری منضبط می دانستند. اما با تحقیقات صورت گرفته دریافتیم که خیر؛ این کار، کار عید نوروز است که وی نیز با ما کازرونی ها سر جنگ دارد و خود را زودتر رسانیده تا ما را پیش مسافران سیاه نماید.

طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که هدف سال نو از آن حرکات شنیع اینست که تلاش میکند شهرمان را در چشم مسافران، بهم ریخته و کثیف نشان دهد. که اتفاقا طی مصاحبه هایی که با مسافران صورت گرفته، بعضی از آنان شاکی بودند که “چرا شهر شما همیشه خیابان هایش خراب و خاکی و در حال تعمیر است؟” برخی نیز به دروغ اظهار می کردند “اینها هفته آخر سال تازه یادشان می آید که دستی به سر و روی شهر بکشند.”

ضمن تکذیب شایعات فوق، به هدف پلید سال جدید پی می بریم که با نامردی و عجول بودن خود باعث برخی حوادث می شود. مثلا رنگ آمیزی جداول و ساخت میادین و بَلاویر (بلوارها) که چند روز قبل از عید شروع شده و تا بعد از تعطیلات ادامه می یابد، باعث می شود مسافرین ظاهربین نوروزی مفتخر به تماشای حاصل زحمات مسئولان شهری نشوند. یا اینکه به ناگه خیابانی از نو کوبیده و سپس ساخته می شود و با خیانت بهار به اواسط اردیبهشت کشیده می شود (البته در صورت اتمام پروژه). که با چنین روندی باید منتظر تبدیل شدن میدان شهدا به چهارراه شهدا، فلکه سینما به بلوار سینما و چهارراه بانک ملی به بریدگی بانک ملی باشیم! البته به دلیل استرسی که بهار وارد می کند، جاده سازان محترم هول می شوند. گروه اول که زمین را کند، گروه سوم سریعا زمین را پر می کند و فراموش می کنند که گروه دوم بیاید و لوله را جایگذاری یا زمین را عیب یابی نماید! پس باز هم زمین کنده می شود و…

به دلیل آنکه پیش بینی می شد که نوروز قرار است مانند سالیان گذشته، کارمندان محترم شهرداری را در چشم مردم کوچک نماید؛ شهرداری محترم نیز برای مقابله با خرابکاری های سال جدید و کیش کردن آن در این رقابت، از ماه ها قبل طی تصمیمی استراتژیک حقوق ماهیانه کارگران را برای چندماهی معلق کرده تا بتواند بودجه کافی برای مبارزه با سال نو را داشته باشد. که کاری کاملا عاقلانه و هوشمندانه بوده است.

طنز/ علت عدم پرداخت حقوق و عیدی کارگران شهرداری لو رفت؟

Untitled

البته با توجه به تلاش های مستمر نوروز در ضایع کردن تلاش کارمندان در برنامه ریزی های دقیق؛ شهرداری نیز برای زدن تو دهنی به نوروز، در اقدامی حساس، صحیح و مورد تاییدمان (!) علاوه بر پرداخت به موقع حقوق اسفندماه کارمندان، در پی راه حلی برای دادن عیدی به آنان برآمد تا بلکه بتواند سال نو را مات نماید.

شکر خدا ، خود کارگران شهرداری با تجمع روبروی ساختمان شهرداری در خواست آن را داشتند که “ما حقوق اسفندماه را نیز نمی خواهیم، التماس می کنیم که لطفا آن را برای عیدی به کارمندان بدهید” که البته در ابتدا با مخالفت شدید شهردار مواجه شدند اما در ادامه با اصرار های مکرر کارگران و واسطه قرار دادن مسئولین، شهردار دلسوز نیز به ناچار به این خواسته تن دادند.

شهرداری نیز به پاس این از خودگذشتگی کارگران، به هرکدام یک بسته ویژه “باد هوا” اهدا نموده تا بتوانند به راحتی از پس خرج زندگی و خرید سال نو برآیند. حال چه خوب است که کارگران، این روزهای عید به فکر فقرا نیز باشند و به مال و منال خود غره نشده و ننازند!

ما همگی از رفتار زشت سال جدید بیزاریم و علاقه ای به رفتن به سال نو نداریم. عشق است شهرداریمان و حقوق و عیدی دادن به موقع سال قبلش!

از همین جا با راه اندازی کمپین #نه_به_سال_نو انزجار خود را از سال جدید و عید نوروز اعلام کرده و تصمیم می گیریم که در همان سال قبل بمانیم. بلکه حقوق ضایع شده شهرداری عزیز شهرمان بازگردد.

با تشکر از شهرداری فهیم، باهوش و یاورمستضعفان

دیده بان حقوق بشر در کازرون

چند هفته بعد از ۲۹/۱۲/۱۳۹۴

 

طنزپرداز کازرون نگاه : “یاوی”

6 پاسخ به “طنز/ علت عدم پرداخت حقوق و عیدی کارگران شهرداری لو رفت؟”

  1. عبدالرسول گفت:

    خدایی من باچندنفرازکارگران دوست هستم می کفتند مادیگه رو نداریم درمغازه تقاضای نیسه کنیم ازبسکه قرضی آوردیم.ببنم آقایان شورای شهر اگرخدارا شکرغمی ندارید لااقل غم اونا داشته باشید اگه دلت خوش نباشه چه فرق می کنه تو گل باشی یا بیابون.البته اززحمات شهرداری دربهبودفضای سبزواحداث میادین بعنوان یک شهروند تشکر می نمایم.

  2. ... گفت:

    مگه کازرون شهرداری دارههه؟؟؟!!!! چه جاااالب

  3. رضا محمدی گفت:

    شهرداری کیلویی چند؟
    مگه خریدنیه؟
    فکر کنم!

  4. هم ولایتی گفت:

    ای وای از دست شهرداری
    وقتی شورای شهر دنبال ع…ش و ن…..ش هستند.
    کی کار به شهردار داره

  5. یه شهروند گفت:

    اقا شهرداری هست دیگه
    پس چی خیال کردین
    زورش به کارگر می رسه ولی به و.ر نمیرسه
    مجبوره بزنه تو سر کارگر

  6. رضا گفت:

    شهرداری چه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *