امروز:شنبه, ۲۲ اردیبهشت
تاریخ انتشار:2016-04-16

گزارش یاوی ؛ (ویرایش سوم)

گدای میلیونر در کازرون! + عکس

چند ماهی است که معروف ترین گدای کشور در کازرون مستقر شده و به نحو احسن به تکدی گری مشغول است.

3- متکدی خوشکل می شود

گزارش پیش رو با وجود زبان طنز، به شدت واقعی و البته تلخ می باشد!

خوشبختانه شهر مهمان نوازمان بار دیگر با افتخار پذیرای یکی از سرشناسان این مرز و بوم شده است! چند ماهی است که معروف ترین گدای کشور در کازرون مستقر شده و به نحو احسن به تکدی گری مشغول است.

زندگینامه

این فرد با نام “اسماعیل.ک” در راهرو های مراجع قضایی شناخته می شود. متکدی مذکور شهرتش را از کوچه های خاکی بوشهر آغاز کرد و همانجا به اوج اقتدار رسید. می گوید با پارتی برادرش به این شغل دست یافته که در پس انداز درآمدها نیز کمک شایانی به وی می کند. رزومه کاری این فرد نشان از پشتکار زیاد در مسئولیت خود دارد. وی بخاطر جدیتی که در کار داشته، حال به عنوان لژیونر به شهر ما ترانسفر (منتقل) شده است.

نحوه فعالیت

این شخص به محض مواجهه با هر جسم متحرک از جمله ی “یه پول بده در راه خدا” استفاده میکند. البته برای اینکه فرد کمک کننده دچار سردرگمی و استرس نشود، با تعیین مبلغ به ایشان کمک می نماید: “یه هزاری بده در راه خدا”؛ یعنی اگر غیر از هزار تومان باشد، در راه خدا محسوب نخواهد شد. اگر فرد آن مقدار را نداشته باشد، مصرّانه گزینه های دیگر را پیش رویش می گذارد:

“یه پونصدی، دویست تومنی بده”…..”یه صدی، یه چیزی کمک کن”

این متکدی محافظه کار از امکانات امنیتی پیشرفته ای استفاده می کند(!) چرا که وی به شدت بدبو بوده و همین عامل باعث می شود مردم برای رهاشدن به سرعت دست به جیب شوند و کسی نزدیکش نشود. البته در صورت گذشتن معدود افرادی از لایه های امنیتی، متکدی هنگام مواجه با خطر، آژیرش به صدا درآمده و شروع به فحاشی می کند.

سرمایه

به گفته بازرسان قضایی ایشان در بوشهر حدود ۶۰ میلیون تومان سپرده گذاری داشته است. این شخص متمول روزانه درآمد خوبی کسب می کند به طوری که پول کشف شده همراه وی به کیلو (بیش از ۹ کیلو) محاسبه شده است. وی پول ها را در لباسها و کاپشن های متعدد خود انباشته و جابجا می کند.

اعزام

تحت یک ماموریت غیر سری، این شخص توسط نیروهای شهرداری بوشهر بازداشت شده و برای شستشو و کمک به شمردن پول هایش به شهرداری منتقل می شود. بسیاری از پول ها بدلیل خراب شدن قابل شمارش نبودند. حین شمارش متکدی را به حمام فرستادند. گفته شده وقتی که بیرون آمده از تعجب و عدم شناسایی شخص موجود در آینه در حال هنگ کردن بوده که شکر خدا سریعا بهبود می یابد.

قاضی او را از بوشهر اخراج می کند و می گوید اگر نرود، به جایی دور تبعید خواهد شد. او نیز به دورترین نقطه ممکن یعنی گناوه سفر کرده و شغل خود را ادامه می دهد. پس از تحمل سختی و مرارت های بسیار، به شهر سبز کازرون قدم می گذارد و حوالی بلوار ارتش و اطراف پمپ بنزین مستقر می شود. وی هم اکنون توانسته حوزه استحفاظی خود را گسترش داده و به مرکز شهر نزدیکتر شود.

خوو حال که چه؟

“هیچی عزیز من، هیچی! برو پولت رو بده این آقای پولدار نگهداره. وقتی پولداری، مایه داری، پشتت گرمه برو اصلا براش یه شاسی بلند بخر تا دیگه پاهای نحیفش با این همه پیاده روی اذیت نشه!”

خب شما که نیتتان خیر است می توانید پولتان را برای نیازمندان و مستحقان واقعی و در راه خدا صرف کنید تا شامل پاداش دنیوی و اخروی شود و این بنده خدا هم مجبور نباشد مدام پول های سنگین شما را جابجا کند، انصاف هم خوب چیزی است!

با توجه به اینکه در صورت اخراج وی از شهر، بازهم در گناوه و کازرون های دیگر شاهد ادامه تکدی گری اش خواهیم بود، بهترین کار، شناسایی وی (با رعایت ادب) و هشدار به دیگران برای پول ندادن به این متکدی پولدار است.

به امید کمک صحیح به نیازمندان با بهترین نیت و روش ممکن…

طنز پرداز کازرون نگاه: “یاوی”

** در صورت مشاهده متکدی، عکسی گرفته، برای ما بفرستید تا منتشر کنیم. (خبرنگار افتخاری کازرون نگاه باشید.) kazeroonnegah@gmail.com

عکس های گدای میلیونر در کازرون ! (با تشکر از مخاطبان جهت ارسال عکس)

گدای میلیونر در کازرون- یاوی

گدای میلیونر در کازرون- یاوی

گدای میلیونر در کازرون- یاوی

 

گدای میلیونر در کازرون- یاوی

گدای میلیونر در کازرون- یاوی

عکس های گدای میلیونر در استان بوشهر!

 

3 پاسخ به “گدای میلیونر در کازرون! + عکس”

  1. نفخبنب گفت:

    بنازم به لهجه شیرین کازرونی:
    آدِهی سی،
    اُمیدِت هِیچ وخ اَ دَس نَدِه …

    خَمپیسَک هیچ وخ فکرش نَمکِه یه رُو پِنسیلین بِشه.
    ???
    گروه صرفا جهت اطلاع

  2. علی گفت:

    سلام بنده خدا داره کار میکنه دیگه

  3. علی جوادی گفت:

    واقعا مرد صبوری بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *